Parintele-Iustin-

Parintele-Iustin-Marturii-ale-sfinteniei-coperta-fata-1

SUMAR

4 MĂRTURII ALE UNOR  PREOȚI, FRAŢI DE DETENŢIE ȘI UCENICI APROPIAȚI!

74 DIN MĂRTURIILE MAICILOR DE LA MĂNĂSTIREA PALTIN

152 MĂRTURII ALE ÎNCHINĂTORILOR

206 ÎN LOC DE MULŢUMIRE

Cartea cuprinde mărturii și relatări ale maicilor din mănăstirea Paltin, ale unor foști frați de detenție, precum și ale altor ucenici ai Părintelui Justin

Cartea conține 216 pagini; format 145*230 mm; hârtie offset alb 100g, la 2 culori speciale
Preț: 15 Lei

Comenzi se pot face la adresa de email: [email protected] , aici sau completând formularul de comandă de mai jos.

Nume *

Email *

Telefon *

Mod de livrare * PostaCurier

Adresa de livrare *

Comanda dvs. *

Rezolvați operația de mai jos *

Câmpurile marcate cu* sunt obligatorii.

POMELNICE ȘI DONAȚII

Dacă doriți să contribuiți în sprijinul activităților mănăstirii noastre, ctitorie a vrednicului de pomenire Arhimandrit Justin Pârvu, o puteți face folosind formularul de plată de mai jos…

Amintim faptul că mănăstirea noastră deservește activitățile caritabile ale Fundației Justin Pârvu, care deține Azilul pentru bătrâne – ”Sf. Spiridon”, precum și căminul pentru copii – „Acoperământul Maicii Domnului”, unde maicile se silesc să-i îngrijească cu dragoste și rugăciune ca pe Însuși Hristos Domnul.

Valoarea donației
    Frecvența donației

6 thoughts on “Fundația Justin Pârvu și Mănăstirea Paltin Petru-Vodă vă prezintă o nouă apariție editorială: Părintele Justin Pârvu – Mărturii ale sfințeniei

1. Nastase Petrana says:

Ma numesc Nastase Petrana din Braila.Prima data l-am intalnit pe parintele Iustin in anul 2002 . Ma intorceam dintr-un pelerinaj la care ultima manastire de vizitat era Petru Voda. Pe un drum de tara si intr-un nor de praf am ajuns la manasire. Se picta manastirea pe afara. Sub un cearceaf alb , protejat de lumina puternica a soarelui, pictorul cu pensula lui dadea viata sfintilor de pe fatada biserici. In intampinarea nostra a iesit un calugar maruntel cu o barba si plete albe ca spuma laptelui. De o blndete rara si care mirosea f frumos a mir. Ne-a povestit cum au primit romanii pamantul tari din Gradina Maicii Domnului. Si mai tin minte ca ne-a spus „romancilor faceti copii ca daca nu peste 30 de ani romania se v-a scri cu” doi de R” Dupa 2 ani am ajuns din nou la Petru Voda. In urma unor mici probleme in famile mi-am pus cateva lucruri in sacosa si am plecat la Varatec la niste maicute pe care le cunosteam,sa ma linistesc si sa ma rog acolo si sa fiu mai aproape de Dumnezeu. Iera miercuri. Maicile ce mi-au zis”sa ma duc la pr Iustin sa particip la Sf Maslu. Asa am facut. Ma ieram cu o prietena si am plecat pe jos. Am zis ca pana noaptea ajungem noi la manastire. Dupa 4 km can am ajuns la soseaua principala s-a oprit in dreptul nostru o masina mica si soferul ne-a intebat unde mergem. Am spus noi si el azis ca ne duce doar pana la Trg. Nemt. Cand am ajuns acolo doi lcalnici au vrut sa mearga pana la un sat aproapede manastire. Asa ca find aproape ne-a dus si pe noi la Petru Voda. Soferul nu ne-a luat nici un ban si ne-a dat un pomelnic sa ne rugam pt el. Cand am ajuns acolo se facea lista pt a intra la parinte. Pe noi macile de la Varatec ne -at trmis la o maica la bucatarie sa ne ajute sa intram la parinte pe o usa de langa bucatarie. Am asteptat in anticamera de langa bucatarie. La un momendat parintele a iesit pe acolo la un grup de pelerini straini. La intoarcere parinteles-a oprit in dreptul meu si a zis „da ai tulburare mare dar o sa fie bine…mai vb maine” Eu nu am scos nici macar un cuvant,dar parintele a vazut necazul meu. Pana la 1 noapte am stat la slujba de seara da am uitat sa luam cazare. Cand am constat acest lucru era deja tarziu,nu mai ierau locuri. Stand asa pe scarile de la usa din spate a chiliei parintelui si lamentadu-ne ca v-a trebui sa stam fara cazate ,a iesit o maicuta si ne-a spus sa ne ducem la Salon. Si atat. Am intrebat un calugar unde este acest Salon ,acesta intebandu-ma la randul lui daca m-a trimis paritele? Mi-a aratat unde este si am intrat in camera, care iera o sala mare cu o masa in forma de litera T tot asa de mare plina de coli mari de planuri de constructie. Si de jur in prejur cu canapele si fotoli. Ne-am odihnit pana la ora 1 noaptea si am mers la Sf Maslu care se tinea in curtea manastiri. In acest timp au venit 2 autocare cu mireni ai caror copii erau f bolnavi . Urlau de parca erau demonizati. Cand puneau parintii crucea sau Evanghelia pe ei urlau agresau pe insotitori lor. Dupa ce se citea o Sf Evanghelie si ridicau de la pamant o multitudine de vartejuri de praf. Atunci i-am zis prietenei mele”fata noi ne alintam, noi nu avem nici o problema,astea adevarate probleme. Hai sa mergem acasa. Dimineata ne-am intlnit cu maica Iusina cea care este astazi stareta manastiri Paltin si m-a intrebat daca am intrat la parinte. Eu i-am zis ca da si ca parintele a zis ca mai vb maine. Si i-am mai zis ca eu nu mai intru ca motivele mele sunt nimicuri. Maica mi-a zis sa fac ascultare si sa ma duc. Atunci m-am trecut pe lista de asteptare la nr 75 si am asteptat pana seara la 10,atunci am intrat. Era ora 7 cand m-am inscris. Am intrat la parinte. Acolo printele nu m-a intrebat de altceva decat de pacatul avortului. Am spus ca da am f multe. Si atunci m-a trimis la pr Xenofont sa ma marturisesc. Am ajuns la pr Xenofon m-a marturisit scurt numai despre avorturi si mi-a spus sa ma lege pana la moarte de la Sf Impartasanie. Ma trimis iar la pr Iustin si acesta mi-a zis ca da si ca mai pot lua Sf impartasanie doar in caz de operatie fe cancer sau inima. Si daca ma fac bine ma intorc la canon. Si mi-a mai spus”Te vei mantui de acest pacat venind la manastire de la 70 la 86 de ani”Am luat binecuvantare de la dumnealui si am plecat la pr Xenofont unde mi-a citit acea rugaciune de legare si mi -a dat canon sa vin o data pe an la marturisit la Petru Voda . Asa am facut. 9 ani la rand am venit la parinte . Ultima data era f bolnav, ne-a dat binecuvantare pe fotoliu din balconul de la spitalul de la manastirea Paltin pe o caldura insuportabila . Si am fost si la inmormantarea lui. Si acum sa va spun ca tot ce mi-a zis in 2004 la acea oprire de la Sf impartasanie s-a adeverit. Parintele meu duhovnic de la Braila mereu imi zicea sa ma rog de parintele Xenofont sa ma dezlege ca am stat 9 ani fara sf impartasanie. Atunci dupa imormantare am abordat acest subiect parintelui. Stiti ce mi-a zis”ma nu pot sa te dezleg ca vin asupra ta mari necazuri” Si dansul la fel mi-a spus ca numai in caz de operatie ma pot impartasi si daca ma fac bine sa ma intorc la canon. Asta era pe 18 iunie 2013. Pe 9 august am aflat ca am cancer la colon . Pe 26 august am fost operata. Bineinteles ca am plecat marturisita si impartasita la operatie. Inainte sa ma adoarma am strigat la parinte sa ma ajute ca imi este frica. Am trecut totul cu bine ,am facut si 6 cure de citostatice la fel de fiecare data cand plecam ma spovedeam si ma impartaseam. Cu ajutorul Sf Impartasani nici nu mi-a fost rau la curele de citostatice. Am 4 ani de la operatie si slava lui Dumnezeu sunt bine. Eu la parinte am mers si cu credincioase de la biserica cu parintele Traian duhovnicul nostru. Plecam la Ierusalim si am vrut sa plecam cu binecuvantarea lui. Cand am ajuns la parinte era seara. Noi eram plecate din zori de acasa. Cand am intrat la parinte, primul lucru care ni-a zis a fost” sa megeti sa mancati ca va este foame”. Am vb ce am vb cu noi si din grup ierau fete care nu puteau face copii si au cerut binecuvantare. Fiecaruia parintele le-a spus cate ceva. Eu am cerut binecuvantate pt o fata de a mea care era casatorita de 5 ani si nu avea copii. Si mi-a zis ca v-a avea fara pereche. Dupa aceia ne -a condus la trapeza si ne -a pus cu mana dumnealui cate 3 polonice de fasole la fiecate in farfurie,ne-a taiat painea tot dumnealui si ne-a adus si salata de varza acra ,a binecuvantat mancarea
      . Nu va spun ca am mancat acea fasole cu lacrimi pe obraz, considerand ca nu sunt vrednica sa mananc acea mancare pusa cu smerenie de parinte. Daca mancam acasa la ora 11 acea fasole muream de stomac. Dar acolo nu am avut nimic. Tot grupul a constatat acest lucru. Cu noi era o doamna de 40 de ani care ramasese insarcinata si sotul nu il vroia ca mai aveau un fiu de 15 ani si spunea ca el trebuie sa fie bunic nu tata. Parintele a binecuvantat-o spunand ca vei face un arhiereu. Acel copil s-a nascut ,are 8 ani si este copil de altar si a crescut de la o saptamana in biserica. Si acum sa va spun si de ce mi-a spus parintele mie. Fata mea a a ramas insarcinata cu primul copil la vreo 2 luni dupa ce am fost la parinte. In septembrie 2005 s-a nascut Maria. La vreo 6 luni vb cu fica mea despre ce ne-a zis parintele. Si ea ma intreaba ce inseamna fara pereche? Eu i-am zis 1-3-5 copii. Si ea a zis Doamne fereste nici o data nu o sa faca atatia copii. Eu avand 3 fete. In martie 2007 afla ca este insarcinata iar. La ecograf ii spune ca are gemeni bivitelini. La inceput nu a fost incantata ca cea mare avea doar 14 luni . Famila toata a incurajat-o ca o vom ajuta. Toata sarcina am zis ca vor fi fata si baiat fiind in placente diferite. Pana in ultimul moment a crezut asa . Dar cand s-au nascut au fost fete. Deci ce a spus parintele s-a adeverit . Fara pereche adica 3 fete si fara pereche nu fata si baiat. Si Dumnezeu mi-a mai ascultat o rugaminte. Dupa ce m-am operat de cancer ,cand am iesit din spital am spus urmataoarea rugaminte”Doamne mai dami zile sa cresc si al 6 lea nepot”. Am o fata stuardeza in Dubai si fix laun an de la iesirea din spital a nascut o fetita prin inseminare artificiala la 37 de ani si eu am fot alaturi de ea de 5 ori cate 3 luni tocmai la Dubai. Si pentru asta si celelalte binefaceri care le – am primit eu de la Bunul Dumnezeu nu pot multumi nici in 100 de vieti. Amin!

2. Ioana Rus says:

Ma numesc Ioana Rus, sunt din Salaj si as vrea sa spun pe scurt niste sfaturi pe care le-am primit de la parintele Justin Parvu. Am fost de cateva ori la dansul cand era in viata, prima data am mers cu prietenul si asteptam ca parintele sa ne dea binecuvantare pt casatorie, dar nu am primit, defapt tot evita subiectul si asa mi-am dat seama ca ceva e in neregula, apoi am mers alta data singura pt ca eram in mare impas si nu stiam ce sa fac, legat de prieten ca nu ma cerea de sotie, mi s-a propus un alt serviciu departe de prieten, mai exact aproape de casa, de parintii, nu mai suportam sa stau singura in chirie, eu ma mutasem in orasul prietenului meu, faceam sacrificii mari, iar duhovnicul meu m-a trimis la parintele Iustin sa-mi spuna ce sa fac. Cand am ajuns la parintele i-am spus toate ce le aveam pe suflet, apoi dansul a atipit, si si-a revenit si M-a intrebat ca de ce am venit, a trebuit sa-I zic din nou toate, iar dansul mi-a zis ca Fata sa nu umble dupa baiat! Si sa merg acasa si dk ma iubeste va veni dupa mine… Bineinteles ca am ascultat de dansul, am primit o putere pt ca singura nu eram in stare sa fac acest lucru si curand ne-am despartit. Dupa un an am mers cu altcineva si parintele ne-a dat de 3 ori binecuvantare pt casatorie pt ca nu ne venea sa credem. Si sotul meu inainte sa ne cunoastem a fost la dansul cu o prietena si l-a intrebat de casatorie, iar parintele I-a zis ca nu-I va face copii, s-au despartit si la scurt timp ne-am cunoscut. Dupa mai multi ani de probleme de tinere a sarcinilor, ne-a dat Bunul Dumnezeu un copilas. Sa ma ierte parintele ca dau marturie asa de tarziu, ii multumim pt toate si il rugam sa se roage pt noi! Doamne ajuta!

3. Pingback: Părintele Justin și Sf. Sava ajutători în nașterea unui prunc. „Eu am timp să vă aștept și cu al doilea copil”. - ATITUDINI - Mănăstirea Paltin

4. Pingback: Părintele Justin și Sfântul Andrei ajută o familie săracă - ATITUDINI - Mănăstirea Paltin