Acasă » Articole » Pr. Prof. Teodor Zisis: Din punct de vedere canonic nu este schisma sa intrerupi pomenirea ierarhului, dar din punct de vedere pastoral nu este bine sa intrerupem pomenirea ierarhilor inca.


Pr. Prof. Teodor Zisis: Din punct de vedere canonic nu este schisma sa intrerupi pomenirea ierarhului, dar din punct de vedere pastoral nu este bine sa intrerupem pomenirea ierarhilor inca.


Un interviu exceptional, cu argumente bine intemeiate canonic si patristic, realizat de pr. dr. Ciprian Staicu.

Pr. Prof. Teodor Zisis atrage atenția că: Din punct de vedere canonic nu este schisma sa intrerupi pomenirea ierarhului (atunci cand episcopul predica erezia cu capul descoperit, adica pe față), dar din punct de vedere pastoral nu este bine sa intrerupem pomenirea ierarhilor inca.

Este o probelma insa: in Grecia cei care au rupt pomenirea nu considera ca nu mai lucreaza harul in bisericile in care se pomeneste ierarhul. Asa cum spunea si vrednicul de pomenire Gheorghios Kapsanis, este schisma in fapta sa consideri ca nu mai este har in bisericile in care se pomeneste, din motive pastorale, ierarhul. Vom reveni cu transcrierea interviului, pentru ca este nevoie de mult discernamant in aceste momente. Da, Sinodul din Creta are multe probleme de ordin eclesial si dogmatic, dar sa vedem cum trebuie luptat, urmand celor pregatiti in domeniu si luminati de Dumnezeu cu harul cunostintei, cum ar fi: IPS Ierotheos Vlachos (care nu a intrerupt pomenirea), IPS Serafim de Pireu (care a oprit de multi ani pomenirea Patriarhului Bartolomeu, dar nu si a Arhiep. Ieronim, participand la slujbe unde se pomeneste Arhiepiscopul Atenei), PS Ieremia de Gortina (care nu a oprit pomenirea) si altii… Este imperios necesar sa luptam uniti si cu arme duhovnicesti, nearuncand cuvinte defaimatoare la adresa celor ce pomenesc sau la adresa celor ce nu pomenesc. Este nevoie de mult discernamant si rugaciune. (Nota Redacției)


  • Pr. Prof. Teodor Zisis este cred, un adevarat cunoscator al Legilor Divine, care sunt Legile Iubirii, de care trebuie sa tinem sema inca din mosi stramosi (de la Imparat la ultimul cersetor), sa nu ii dam uitarii nicicand, si sa nu devenim talibani ortodocsi, ceea ce ne-ar duce la schisme, la dezbinare si in cele din urma la robie, care nu corespund Legilor Divine, ci celor lumesti..

    Cred ca nu trebuie sa ascundem si sa ne renegam mai departe originea, chiar daca suntem botezati dupa Hristos, pt. ca nici Iisus Hristos nu si-a renegat originea iudaica si abia atunci ne va ajuta Bunul Dumnezeu ca sa fim din nou uniti in toate cele bune, cu vointa otelita, cu trupurile tari si sanatoase, cu sufletul curat si niciodata robi ai celor care vorbesc in realitate doua limbi, ascunzand astfel adevarul de credinta. Impreuna doar cu stramosii nostri uitati si considerati poate si vechi si de mult (traco-dacii) noi crestinii ortodocsi, vom fi cei mai puternici, dupa principiul divin:”UNDE-S DOI, PUTEREA CRESTE!”

  • În anul 1997 Biserica Georgiei a părăsit principala instituţie ecumenistă – Consiliul Mondial al bisericilor. Spre deosebire de trista situaţie pe care o putem vedea astăzi în bisericile ortodoxe membre ale CMB, atunci în fruntea luptei anti-ecumeniste s-au aflat cele mai importante mănăstiri georgiene.

    http://lumea-ortodoxa.ro/lupta-cea-buna-cum-s-petrecut-iesirea-bisericii-georgiei-din-cmb-1997/

  • Posted by tibi On 5 septembrie 2016

    Parintele Matei Vulcanescu: „Mentionam ca IPS Serafim de Pireu pomeneste Sinodul nu pe Preafericitul Ieronim la sfintele slujbe conform hotararii Bisericii Autocefale a Greciei.”
    https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2016/09/05/interviu-cu-parintele-theodoros-zisis-pe-tema-sfantului-si-marelui-sinod/

    Deci care este adevarul?
    Doamne ajuta!

    • Intr-adevar asa pomeneste cand este in Mitropolia Sfintiei Sale, in Pireu, dar chiar imediat dupa Sinod a participat la o liturghie cu alti episcopi ce au pomenit pe Arhiepiscopul Atenei.

  • Vă mulțumesc ptr. revistă nr.45 A. Claudiu-Florin.

Post a Comment

(required. But it will not be published)